Tittel Digital teknologi for læring og undervisning i skolen
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Elevaktive undervisnings- og læring sformer står sentralt i den nye læreplanen (LK20), og teknologi er ett sentralt utgangspunkt for nye tilnærminger til undervisning og læring . Arbeid med fagspesifikk kompetanse, kompetanse i å lære, kompetanse i å utforske og skape, og kompetanse i å kommunisere, samhandle og delta, er alle områder som må inkluderes i en pedagogisk og didaktisk tenkning rundt bruk av digital teknologi i skolen. Med dette er antologiens overordnede mål å styrke den profesjonsfaglige digital e kompetansen hos lærerstudenter ved lærerutdanningen, og å styrke digital kompetanse i de profesjonelle felleskapene i skolen. Intensjonen er å gi utdanningsfeltet flere perspektiver på og kunnskap om hvordan bruk av digital teknologi i en pedagogisk undervisningspraksis, kan foregå. Forfatterne gir et bredt innblikk i aktuell forskning på feltet. Både i lys av dagens praksis i skolene og ut ifra en historisk sammenheng, og hvordan situasjonen for bruk av digital teknologi i ulike læreprosesser har utviklet seg. I tillegg presenterer forfatterne flere teoretiske innganger til teknologibruk i og utenfor skolen. Målgruppe for boken er studenter i pedagogikk og lærerutdanning, lærere og skoleledere i skolen og forskere på IKT feltet.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002197nam 22002651 4500
*00117018
*008220425s2022 no ar 00nob 9
*015 $a150437077$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-15-05397-4$bheftet$c450.00
*025 $a9788215053974
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a371.334$zh$223/nor
*0821 $a371.33$zb$223/nor
*090 $c371.33$dD
*24500$aDigital teknologi for læring og undervisning i skolen$cMari-Ann Letnes og Fredrik Mørk Røkenes (red.)
*260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2022]
*300 $a334 sider$billustrasjoner$c25 cm
*520 $aElevaktive undervisnings- og læring sformer står sentralt i den nye læreplanen (LK20), og teknologi er ett sentralt utgangspunkt for nye tilnærminger til undervisning og læring . Arbeid med fagspesifikk kompetanse, kompetanse i å lære, kompetanse i å utforske og skape, og kompetanse i å kommunisere, samhandle og delta, er alle områder som må inkluderes i en pedagogisk og didaktisk tenkning rundt bruk av digital teknologi i skolen. Med dette er antologiens overordnede mål å styrke den profesjonsfaglige digital e kompetansen hos lærerstudenter ved lærerutdanningen, og å styrke digital kompetanse i de profesjonelle felleskapene i skolen. Intensjonen er å gi utdanningsfeltet flere perspektiver på og kunnskap om hvordan bruk av digital teknologi i en pedagogisk undervisningspraksis, kan foregå. Forfatterne gir et bredt innblikk i aktuell forskning på feltet. Både i lys av dagens praksis i skolene og ut ifra en historisk sammenheng, og hvordan situasjonen for bruk av digital teknologi i ulike læreprosesser har utviklet seg. I tillegg presenterer forfatterne flere teoretiske innganger til teknologibruk i og utenfor skolen. Målgruppe for boken er studenter i pedagogikk og lærerutdanning, lærere og skoleledere i skolen og forskere på IKT feltet.
*650 0$aDigital læring $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aDigital læring $2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aLetnes, Mari-Ann$d1969-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)1049185$8f
*70010$aRøkenes, Fredrik Mørk$d1982-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)11074142$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening