Tittel Elevvurdering: metoder for grunnskolen og videregående opplæring
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Elevvurdering vil alltid være en viktig didaktisk faktor i tilrettelegging av undervisningen. Hvilke metoder kan brukes i arbeide med elevvurdering for å fremme tilpasset opplæring, motivasjon og lærelyst. En rekke fagpersoner fra høyskolemiljøet i Norge, konkretiserer hvordan forskjellige metoder kan tas i bruk for å engasjere elevene i egen og hverandres læring i størst mulig grad. Boka er delt i tre: Del 1 gir en innledning om hva elevvurdering er. Del 2 presenterer ulike metoder som kan brukes i underveisvurderingen. Del 3 handler om sluttvurdering. Målet med boka er å gi inspirasjon til utprøving av nye vurderingsmetoder og en klargjøring av forskrift til opplæringsloven om individuell vurdering. Alle kapitlene avsluttes med didaktiske refleksjoner og refleksjonsspørsmål. Boka kom ut første gang i 2009 og er nå oppdatert med endringer i lov og forskrift som er vedtatt per 1. oktober 2018.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001921nam 22002891 4500
*00117000
*008190911s2018 no ar 00nob 9
*015 $a150330076$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-8372-133-1$bheftet$c250.00
*025 $a9788283721331
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a371.27$zh$223/nor
*090 $c371.27$dE
*24500$aElevvurdering$bmetoder for grunnskolen og videregående opplæring$cEli Kari Høihilder (red.) ; foto: Casper Kongstein
*250 $a2. utgave
*260 $aOslo$bPedlex$c2018
*300 $a140 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520 $aElevvurdering vil alltid være en viktig didaktisk faktor i tilrettelegging av undervisningen. Hvilke metoder kan brukes i arbeide med elevvurdering for å fremme tilpasset opplæring, motivasjon og lærelyst. En rekke fagpersoner fra høyskolemiljøet i Norge, konkretiserer hvordan forskjellige metoder kan tas i bruk for å engasjere elevene i egen og hverandres læring i størst mulig grad. Boka er delt i tre: Del 1 gir en innledning om hva elevvurdering er. Del 2 presenterer ulike metoder som kan brukes i underveisvurderingen. Del 3 handler om sluttvurdering. Målet med boka er å gi inspirasjon til utprøving av nye vurderingsmetoder og en klargjøring av forskrift til opplæringsloven om individuell vurdering. Alle kapitlene avsluttes med didaktiske refleksjoner og refleksjonsspørsmål. Boka kom ut første gang i 2009 og er nå oppdatert med endringer i lov og forskrift som er vedtatt per 1. oktober 2018.
*650 0$aVurdering$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aVurdering$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aGrunnskolen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aGrunnskolen$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aVideregående skoler$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aVidaregåande skolar$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aHøihilder, Eli Kari$d1945-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)90759307$8f
*70010$aKongstein, Casper$d1976-$efotogr.$jNO$0(NO-TrBIB)10044615$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening