Forfatter
Tittel Når lesing er vanskelig: leseopplæring på grunnleggende nivåer for unge og voksne
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Mange unge og voksne sliter med å mestre lesing i sin hverdag, å forstå norske tekster, eller de kan slett ikke lese. De trenger leseopplæring på grunnleggende nivåer og områder, tilrettelagt og tilpasset alder, ønsker og behov. Forfatteren av denne boka presenterer et opplegg for grunnleggende leseopplæring tilpasset unge og voksne. Når lesing er vanskelig gir en kortfattet innføring i hva vi i dag vet om lesing, vansker, motivasjon, kartlegging og god undervisning, basert på forskning og teori. Denne kunnskapen omsettes i konkrete råd og verktøy for tilpasset undervisning på fire områder der lesing kan være vanskelig: avkoding, tempo og flyt, leseforståelse eller å lese for å lære. Boka er nyttig for studenter, lærere, veiledere og spesialpedagoger tilknyttet videregående skole, yrkesfag, voksenopplæring eller opplæring i yrkeslivet, eller andre som jobber eller skal jobbe med unge og voksne som trenger leseopplæring.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001891nam 22002891 4500
*00116953
*008120202s2012 no ar 00nob 9
*015 $a150136897$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-02-37270-5$bh.$c350.00
*025 $a9788202372705
*040 $aBokbasen AS
*0823 $a371.9144$zh$25/nor
*090 $dR
*10010$aRefsahl, Vigdis$d1964-$jNO$0(NO-TrBIB)90540697$8f
*24510$aNår lesing er vanskelig$bleseopplæring på grunnleggende nivåer for unge og voksne
*260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2012
*300 $a184 s.$bill.$c24 cm
*520 $aMange unge og voksne sliter med å mestre lesing i sin hverdag, å forstå norske tekster, eller de kan slett ikke lese. De trenger leseopplæring på grunnleggende nivåer og områder, tilrettelagt og tilpasset alder, ønsker og behov. Forfatteren av denne boka presenterer et opplegg for grunnleggende leseopplæring tilpasset unge og voksne. Når lesing er vanskelig gir en kortfattet innføring i hva vi i dag vet om lesing, vansker, motivasjon, kartlegging og god undervisning, basert på forskning og teori. Denne kunnskapen omsettes i konkrete råd og verktøy for tilpasset undervisning på fire områder der lesing kan være vanskelig: avkoding, tempo og flyt, leseforståelse eller å lese for å lære. Boka er nyttig for studenter, lærere, veiledere og spesialpedagoger tilknyttet videregående skole, yrkesfag, voksenopplæring eller opplæring i yrkeslivet, eller andre som jobber eller skal jobbe med unge og voksne som trenger leseopplæring.
*650 0$aSpesialpedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSpesialpedagogikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLese- og skriveopplæring $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLese- og skriveopplæring $2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aUngdom$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUngdom$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aVoksne$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aVaksne$2Bokbasen AS$9nno
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening