Breivang videregående skole

Digital læring i skole og lærerutdanning
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Digital læring i skole og lærerutdanning
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Hylleplassering
  • D
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2016
Noter
  • Hvor god er IKT-kompetansen i lærerutdanningen? Skolen og lærerutdanningen påvirker hverandre, også innenfor området IKT og bruk av digitale verktøy. Den siste stortingsmeldingen om lærerutdanningen presiserer at lærerutdanningen må prioritere pedagogisk bruk av IKT og digital kompetanse om man skal klare å holde tritt med praksisfeltet som lærerstudentene skal ut i. Internasjonal forskning viser det samme behovet. Boka, som er en ny utgave av «Skulen og den digitale læringsrevolusjonen» (2007), gir innblikk både i hvordan det står til med den digitale kompetansen i skolen og hvordan lærerutdanningen må arbeide for kunne utdanne digitalt kompetente lærere. Rune Johan Krumsvik er professor i pedagogikk ved Universitetet i Bergen. Øvrige bidragsytere er Marte Blikstad-Balas, Carl F. Dons, Kjetil Egelandsdal, Ola Erstad, Anniken Furberg, Bjarte Furnes, Anne Cathrine Gotaas, Greta Gudmundsdottir, Elen Instefjord, Lise Ø. Jones, Kristine Ludvigsen, Andreas Lund, Ann Sørum Michaelsen, Elisabeth Norman, Geir Ottestad, Fredrik Røkenes, Øystein Skaar og Marianne Øfstegaard.
ISBN
  • 978-82-15-02049-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002142nam  22003251  4500
*00116921
*008120116s2016    no     ar         00mul 9
*015  $a150136316$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-15-02049-5$bh.$c400.00
*025  $a9788215020495
*040  $aBokbasen AS
*0410 $anobnno
*0820 $a371.334$zh$223/nor
*090  $dD
*24500$aDigital læring i skole og lærerutdanning$cRune Johan Krumsvik (red.)
*250  $a2. utg.
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$c2016
*300  $a334 s.$bill.$c17 x 24 cm
*520  $aHvor god er IKT-kompetansen i lærerutdanningen? Skolen og lærerutdanningen påvirker hverandre, også innenfor området IKT og bruk av digitale verktøy. Den siste stortingsmeldingen om lærerutdanningen presiserer at lærerutdanningen må prioritere pedagogisk bruk av IKT og digital kompetanse om man skal klare å holde tritt med praksisfeltet som lærerstudentene skal ut i. Internasjonal forskning viser det samme behovet. Boka, som er en ny utgave av «Skulen og den digitale læringsrevolusjonen» (2007), gir innblikk både i hvordan det står til med den digitale kompetansen i skolen og hvordan lærerutdanningen må arbeide for kunne utdanne digitalt kompetente lærere. Rune Johan Krumsvik er professor i pedagogikk ved Universitetet i Bergen. Øvrige bidragsytere er Marte Blikstad-Balas, Carl F. Dons, Kjetil Egelandsdal, Ola Erstad, Anniken Furberg, Bjarte Furnes, Anne Cathrine Gotaas, Greta Gudmundsdottir, Elen Instefjord, Lise Ø. Jones, Kristine Ludvigsen, Andreas Lund, Ann Sørum Michaelsen, Elisabeth Norman, Geir Ottestad, Fredrik Røkenes, Øystein Skaar og Marianne Øfstegaard.
*650 0$aDigital læring$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aDigital læring$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aSkolen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSkolen$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLæreplaner$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLæreplanar$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aKrumsvik, Rune Johan$d1966-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)6018817$8m
*7400 $aSkulen og den digitale læringsrevolusjonen
*90010$aKrumsvik, Rune J.$zKrumsvik, Rune Johan$jNO
*90010$aKrumsvik, Rune$zKrumsvik, Rune Johan$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Breivang videregående skolepedagogikk371.334 D