Tittel Digitalisering, kompetanse og læring
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Diskusjonene om digitale teknologier i undervisning og læring dreier seg i stor grad om helt konkrete utfordringer. For eksempel om hva som er fordelene ved bruk av digitale teknologier vurdert opp mot etablerte pedagogiske praksiser. Kompetanse, motivasjon og holdninger hos lærere omtales oftest som det største hindret for bruk av digitale teknologier i undervisning og læringsarbeid. Men er det slik? Ikke overraskende strever utdanningssektoren med å utvikle overordnede strategier så vel som med å utnytte digitale teknologier i undervisningen. I denne boken er nettopp bruk av teknologi i utdanning tema. Forfatterne viser at dette er mer komplisert enn å handle om teknologien i seg selv eller de individuelle barrierene for å bruke den. Digitale teknologier i undervisning og læring handler like mye om sosiale relasjoner, kulturer, utdanningspolitikk og økonomi, altså den sosiale praksis bruken inngår i. Innholdsfortegnelse:
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001649nam 22002411 4500
*00116920
*008200210s2020 no ar 00nob 9
*015 $a150340611$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-05-53831-3$bheftet$c350.00
*025 $a9788205538313
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a371.334$zh$223/nor
*0821 $a371.33$zb$223/nor
*090 $c371.33$dD
*24500$aDigitalisering, kompetanse og læring$cBård Ketil Engen (red.)
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bGyldendal$c2020
*300 $a141 sider$c22 cm
*520 $aDiskusjonene om digitale teknologier i undervisning og læring dreier seg i stor grad om helt konkrete utfordringer. For eksempel om hva som er fordelene ved bruk av digitale teknologier vurdert opp mot etablerte pedagogiske praksiser. Kompetanse, motivasjon og holdninger hos lærere omtales oftest som det største hindret for bruk av digitale teknologier i undervisning og læringsarbeid. Men er det slik? Ikke overraskende strever utdanningssektoren med å utvikle overordnede strategier så vel som med å utnytte digitale teknologier i undervisningen. I denne boken er nettopp bruk av teknologi i utdanning tema. Forfatterne viser at dette er mer komplisert enn å handle om teknologien i seg selv eller de individuelle barrierene for å bruke den. Digitale teknologier i undervisning og læring handler like mye om sosiale relasjoner, kulturer, utdanningspolitikk og økonomi, altså den sosiale praksis bruken inngår i. Innholdsfortegnelse:
*650 0$aDigital læring$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aDigital læring$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aEngen, Bård Ketil$d1964-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)90958817$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening