Tittel Digital isering, kompetanse og læring
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Diskusjonene om digital e teknologier i undervisning og læring dreier seg i stor grad om helt konkrete utfordringer. For eksempel om hva som er fordelene ved bruk av digital e teknologier vurdert opp mot etablerte pedagogiske praksiser. Kompetanse, motivasjon og holdninger hos lærere omtales oftest som det største hindret for bruk av digital e teknologier i undervisning og læring sarbeid. Men er det slik? Ikke overraskende strever utdanningssektoren med å utvikle overordnede strategier så vel som med å utnytte digital e teknologier i undervisningen. I denne boken er nettopp bruk av teknologi i utdanning tema. Forfatterne viser at dette er mer komplisert enn å handle om teknologien i seg selv eller de individuelle barrierene for å bruke den. Digital e teknologier i undervisning og læring handler like mye om sosiale relasjoner, kulturer, utdanningspolitikk og økonomi, altså den sosiale praksis bruken inngår i. Innholdsfortegnelse:
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001649nam 22002411 4500
*00116920
*008200210s2020 no ar 00nob 9
*015 $a150340611$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-05-53831-3$bheftet$c350.00
*025 $a9788205538313
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a371.334$zh$223/nor
*0821 $a371.33$zb$223/nor
*090 $c371.33$dD
*24500$aDigital isering, kompetanse og læring $cBård Ketil Engen (red.)
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bGyldendal$c2020
*300 $a141 sider$c22 cm
*520 $aDiskusjonene om digital e teknologier i undervisning og læring dreier seg i stor grad om helt konkrete utfordringer. For eksempel om hva som er fordelene ved bruk av digital e teknologier vurdert opp mot etablerte pedagogiske praksiser. Kompetanse, motivasjon og holdninger hos lærere omtales oftest som det største hindret for bruk av digital e teknologier i undervisning og læring sarbeid. Men er det slik? Ikke overraskende strever utdanningssektoren med å utvikle overordnede strategier så vel som med å utnytte digital e teknologier i undervisningen. I denne boken er nettopp bruk av teknologi i utdanning tema. Forfatterne viser at dette er mer komplisert enn å handle om teknologien i seg selv eller de individuelle barrierene for å bruke den. Digital e teknologier i undervisning og læring handler like mye om sosiale relasjoner, kulturer, utdanningspolitikk og økonomi, altså den sosiale praksis bruken inngår i. Innholdsfortegnelse:
*650 0$aDigital læring $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aDigital læring $2Bokbasen AS$9nno
*70010$aEngen, Bård Ketil$d1964-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)90958817$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening