Breivang videregående skole

Ledelse og læreres læring i team
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Ledelse og læreres læring i team
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • L
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2016
Noter
  • Denne boken tar utgangspunkt i troen på at team er en betydningsfull samarbeidsform når det gjelder å fremme kollektiv læring. Boken ser på hvordan teamledelse kan fremme læreres læring i team og hvilke faktorer lærere opplever som sentrale når det gjelder å oppnå gode resultater i teamarbeid. Med grunnlag i forsknings- og utviklingsarbeid identifiserer forfatterne hvilke strukturelle rammer og kulturelle faktorer som er sentrale med tanke på å tilrettelegge for læring i team. I boken diskuteres også utfordringer i arbeidet med teamutvikling i skolen. I avslutningskapitlet pekes det på tre helt konkrete metoder for å bygge opp en felles kompetanse gjennom teamarbeid i skolen. Boken henvender seg til lærere, skoleledere, lærerstudenter, lærerutdannere, forskere og andre som er interessert i team som en arena for lærings- og utviklingsarbeidet i skolen. Boken er relevant for lærerutdanningen, skolelederutdanningen, master i utdanningsledelse og i etter- og videreutdanning der læreres læring og ledelse av denne er i sentrum. Melinda Elisenberg Løver er lektor med allmennlærerbakgrunn, og hun har mastergrad i utdanningsledelse. Hun arbeider til daglig som avdelingsleder ved Bragernes skole i Drammen. I tillegg er hun frilans kursholder og inspirator. I sin daglige praksis er Løver opptatt av læring og utviklingsarbeid i skolen, særlig hvordan læring i team foregår. May Britt Postholm er professor ved Program for lærerutdanning ved NTNU samt professor II ved Høgskolen Sørøst-Norge. Postholm har hovedsakelig rettet seg inn mot to områder: utdanningsforskning og kvalitativ forskningsmetode. Hun har publisert bøker og en rekke artikler som omhandler undervisning og læring, både nasjonalt og internasjonalt, og flere metodebøker som omhandler kvalitativ metode.
ISBN
  • 978-82-450-1849-3
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002750nam  22003011  4500
*00116843
*008160309s2016    no     ar         00nob 9
*015  $a150181791$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-450-1849-3$bh.$c350.00
*025  $a9788245018493
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a371.148$zh$223/nor
*0821 $a371.14$zb$223/nor
*090  $dL
*10010$aLøver, Melinda Elisenberg$d1972-$jNO$8f
*24510$aLedelse og læreres læring i team
*260  $aBergen$bFagbokforl.$c2016
*300  $a153 s.$bill.$c20 cm
*520  $aDenne boken tar utgangspunkt i troen på at team er en betydningsfull samarbeidsform når det gjelder å fremme kollektiv læring. Boken ser på hvordan teamledelse kan fremme læreres læring i team og hvilke faktorer lærere opplever som sentrale når det gjelder å oppnå gode resultater i teamarbeid. Med grunnlag i forsknings- og utviklingsarbeid identifiserer forfatterne hvilke strukturelle rammer og kulturelle faktorer som er sentrale med tanke på å tilrettelegge for læring i team. I boken diskuteres også utfordringer i arbeidet med teamutvikling i skolen. I avslutningskapitlet pekes det på tre helt konkrete metoder for å bygge opp en felles kompetanse gjennom teamarbeid i skolen. Boken henvender seg til lærere, skoleledere, lærerstudenter, lærerutdannere, forskere og andre som er interessert i team som en arena for lærings- og utviklingsarbeidet i skolen. Boken er relevant for lærerutdanningen, skolelederutdanningen, master i utdanningsledelse og i etter- og videreutdanning der læreres læring og ledelse av denne er i sentrum. Melinda Elisenberg Løver er lektor med allmennlærerbakgrunn, og hun har mastergrad i utdanningsledelse. Hun arbeider til daglig som avdelingsleder ved Bragernes skole i Drammen. I tillegg er hun frilans kursholder og inspirator. I sin daglige praksis er Løver opptatt av læring og utviklingsarbeid i skolen, særlig hvordan læring i team foregår. May Britt Postholm er professor ved Program for lærerutdanning ved NTNU samt professor II ved Høgskolen Sørøst-Norge. Postholm har hovedsakelig rettet seg inn mot to områder: utdanningsforskning og kvalitativ forskningsmetode. Hun har publisert bøker og en rekke artikler som omhandler undervisning og læring, både nasjonalt og internasjonalt, og flere metodebøker som omhandler kvalitativ metode.
*650 0$aSkoleadministrasjon$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSkoleadministrasjon$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLæring$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLæring$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aPersonalutvikling$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aPersonalutvikling$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aPostholm, May Britt$d1959-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)99015224$8f
*90010$aPostholm, May-Britt$zPostholm, May Britt$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Breivang videregående skole pedagogikk371.148 L