Breivang videregående skole

Utdanning for bærekraftig utvikling: hva, hvorfor og hvordan?
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Utdanning for bærekraftig utvikling: hva, hvorfor og hvordan?
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.35 S
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2021
Noter
  • Fagfornyelsen legger opp til at bærekraftig utvikling skal ha en større plass i skolen. Denne boken gir en innføring i hvordan undervisning kan legges opp for å fremme kompetansen elever trenger for å bidra til en bærekraftig utvikling. Boken inneholder konkrete tips til undervisningsopplegg og henvisninger til litteratur og nettsteder der læreren kan finne oppdatert informasjon om problemstillinger knyttet til bærekraft. Denne reviderte utgaven er oppdatert i henhold til det fornyede læreplanverket og nyere forskning. I en utdanning for bærekraftig utvikling er det viktig at teorien elevene tilegner seg, står i forhold til praksisen de opplever på skolen. Forfatteren gir konkrete tips til hvordan skoler kan sette seg egne bærekraftsmål og dermed legge om til en mer bærekraftig drift. Boken er relevant for lærere, studenter og andre som er opptatt av hvordan skole og utdanning kan utruste elever til å imøtekomme bærekraftsutfordringer og kunne bidra til en mer bærekraftig utvikling.
ISBN
  • 978-82-15-05268-7
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002062nam  22003131  4500
*00116826
*008210125s2021    no     ar         00nob 9
*015  $a150366386$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-15-05268-7$bheftet$c350.00
*025  $a9788215052687
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a372.357$zh$223/nor
*0821 $a372.35$zb$223/nor
*090  $c372.35$dS
*10010$aSinnes, Astrid T.$d1972-$jNO$0(NO-TrBIB)98040947$8f
*24510$aUtdanning for bærekraftig utvikling$bhva, hvorfor og hvordan?$cAstrid T. Sinnes
*250  $a2. utgave
*260  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2021]
*300  $a207 sider$billustrasjoner$c23 cm
*520  $aFagfornyelsen legger opp til at bærekraftig utvikling skal ha en større plass i skolen. Denne boken gir en innføring i hvordan undervisning kan legges opp for å fremme kompetansen elever trenger for å bidra til en bærekraftig utvikling. Boken inneholder konkrete tips til undervisningsopplegg og henvisninger til litteratur og nettsteder der læreren kan finne oppdatert informasjon om problemstillinger knyttet til bærekraft. Denne reviderte utgaven er oppdatert i henhold til det fornyede læreplanverket og nyere forskning. I en utdanning for bærekraftig utvikling er det viktig at teorien elevene tilegner seg, står i forhold til praksisen de opplever på skolen. Forfatteren gir konkrete tips til hvordan skoler kan sette seg egne bærekraftsmål og dermed legge om til en mer bærekraftig drift. Boken er relevant for lærere, studenter og andre som er opptatt av hvordan skole og utdanning kan utruste elever til å imøtekomme bærekraftsutfordringer og kunne bidra til en mer bærekraftig utvikling.
*650 0$aKlimaendringer$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKlimaendringar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aMiljøvern$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aMiljøvern$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aBærekraftig utvikling$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aBerekraftig utvikling$2Bokbasen AS$9nno
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Breivang videregående skolepedagogikk372.35 S