Forfatter
Tittel Tilbakemelding og vurdering for læring
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter 1. utgave 2015 med tittelen: Tilbakemelding for læring og utvikling
Vurdering for læring som arbeidsmåte er tatt i bruk ved mange norske skoler. Dersom denne arbeidsmåten skal fremme elevenes læring på en god måte, er det viktig at lærere er bevisste på hvordan tilbakemelding brukes. Denne nye utgaven presenterer innsikten vi har om tilbakemelding og effektiv læring i dag. Den tar opp spørsmål knyttet til ulike typer tilbakemelding, hvordan og hvorfor tilbakemelding er nyttig for lærere og elever, og hva som kjennetegner god tilbakemelding for læring og utvikling. I tillegg rettes oppmerksomheten mot verdien av å styrke elevenes mestringsforventninger, selvregulerte læring og betydningen med emosjonell og faglig støtte i vurderingsarbeidet. Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning, forskere, lærere og skoleledere.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001904nam 22003011 4500
*00116784
*008210929s2022 no ar 00nob 9
*015 $a150382149$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-05-55372-9$bheftet$c350.00
*025 $a9788205553729
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a371.27$zh$223/nor
*090 $c371.27$dG
*10010$aGamlem, Siv Therese Måseidvåg$d1966-$jNO$0(NO-TrBIB)5086816$8f
*24510$aTilbakemelding og vurdering for læring$cSiv Therese Måseidvåg Gamlem
*250 $a2. utgave
*260 $aOslo$bGyldendal$c2022
*300 $a154 sider$billustrasjoner$c22 cm
*500 $a1. utgave 2015 med tittelen: Tilbakemelding for læring og utvikling
*520 $aVurdering for læring som arbeidsmåte er tatt i bruk ved mange norske skoler. Dersom denne arbeidsmåten skal fremme elevenes læring på en god måte, er det viktig at lærere er bevisste på hvordan tilbakemelding brukes. Denne nye utgaven presenterer innsikten vi har om tilbakemelding og effektiv læring i dag. Den tar opp spørsmål knyttet til ulike typer tilbakemelding, hvordan og hvorfor tilbakemelding er nyttig for lærere og elever, og hva som kjennetegner god tilbakemelding for læring og utvikling. I tillegg rettes oppmerksomheten mot verdien av å styrke elevenes mestringsforventninger, selvregulerte læring og betydningen med emosjonell og faglig støtte i vurderingsarbeidet. Boken henvender seg til studenter i lærerutdanning, forskere, lærere og skoleledere.
*650 0$aVurdering$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aVurdering$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aKeeping, David$d1952-$eillustr.$jNO$0(NO-TrBIB)99036249$8m
*7400 $aTilbakemelding for læring og utvikling
*90010$aGamlem, Siv Måseidvåg$zGamlem, Siv Therese Måseidvåg$jNO
*90010$aMåseidvåg Gamlem, Siv Therese$zGamlem, Siv Therese Måseidvåg$jNO
*90010$aMåseidvåg Gamlem, Siv$zGamlem, Siv Therese Måseidvåg$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening