Forfatter
Tittel Skolen i det digital e samfunnet
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter IKT tilbyr redskaper til bruk i læring og arbeid, men også svært mye mer. Informasjons- og kommunikasjonsteknologien danner grunnlag for det digital e samfunnet vi lever i. Internett og web påvirker nær sagt alle områder av samfunnet, blant annet oppvekst, kunnskap, danning og demokratisk deltakelse. Hva trenger lærere å vite om barns digital e oppvekstmiljø? Hva slags kunnskap bør de ha om Internett? Hvordan stimulere barn og unge til deltakelse i et digital t samfunn? Hva slags kunnskap skal skolen formidle til unge mennesker med Google i lommen? Hvilke oppgaver er skolen tildelt i statens «digital e agenda»? Dette er spørsmål som berører læreres profesjonsfaglige digital e kompetanse slik den er beskrevet i rammeverket særlig kompetanseområdet «skolen i samfunnet». Boken vil være av interesse for lærere, lærerstudenter og andre som er opptatt av utdanning og danning i en digital tid. Høyoppløst bilde Bla i boken Trude Løvskar er doktorgradsstipendiat ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Bergen. Hun er utdannet journalist/medieviter og lektor og har mange års erfaring fra undervisning i grunnutdanning og høyere utdanning. Hun har også arbeidet en årrekke med utvikling av digital e læring sressurser.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001939nam 22002411 4500
*00116752
*008190606s2019 no ar 00nob 9
*015 $a150323912$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-450-2459-3$bheftet$c300.00
*025 $a9788245024593
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a371.334$zh$223/nor
*0821 $a371.33$zb$223/nor
*090 $c371.33$dL
*10010$aLøvskar, Trude$d1957-$jNO$0(NO-TrBIB)1031589$8f
*24510$aSkolen i det digital e samfunnet$cTrude Løvskar
*250 $a1. utgave
*260 $aBergen$bFagbokforlaget$c2019
*300 $a197 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520 $aIKT tilbyr redskaper til bruk i læring og arbeid, men også svært mye mer. Informasjons- og kommunikasjonsteknologien danner grunnlag for det digital e samfunnet vi lever i. Internett og web påvirker nær sagt alle områder av samfunnet, blant annet oppvekst, kunnskap, danning og demokratisk deltakelse. Hva trenger lærere å vite om barns digital e oppvekstmiljø? Hva slags kunnskap bør de ha om Internett? Hvordan stimulere barn og unge til deltakelse i et digital t samfunn? Hva slags kunnskap skal skolen formidle til unge mennesker med Google i lommen? Hvilke oppgaver er skolen tildelt i statens «digital e agenda»? Dette er spørsmål som berører læreres profesjonsfaglige digital e kompetanse slik den er beskrevet i rammeverket særlig kompetanseområdet «skolen i samfunnet». Boken vil være av interesse for lærere, lærerstudenter og andre som er opptatt av utdanning og danning i en digital tid. Høyoppløst bilde Bla i boken Trude Løvskar er doktorgradsstipendiat ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Bergen. Hun er utdannet journalist/medieviter og lektor og har mange års erfaring fra undervisning i grunnutdanning og høyere utdanning. Hun har også arbeidet en årrekke med utvikling av digital e læring sressurser.
*650 0$aDigital læring $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aDigital læring $2Bokbasen AS$9nno
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening