Breivang videregående skole

Den intensive leseopplæringen: dialog og mestring når lesingen har låst seg
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Den intensive leseopplæringen: dialog og mestring når lesingen har låst seg
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • H
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2015
Noter
  • I denne boka følger forfatterne tre sjetteklassinger gjennom tilpassede lesekurs på skolen. Elevene har brukt mesteparten av sin skoletid på å lære å lese, men likevel er utbyttet for dårlig i forhold til alderstrinn og elevenes øvrige evneprofil. Denne boka handler derfor om tilrettelegging og gjennomføring av pedagogiske snuoperasjoner når lesingen har låst seg. Boka består av to hoveddeler: I første del gjennomgår forfatterne det teoretiske grunnlaget for gjennomføring av tiltakene. I andre del gjør de rede for tiltakenes innhold og gjennomføring i forhold til den praktiske virkeligheten. På ett nivå er dermed bokas hovedtema fortellingen om disse tre elevenes utviklings- og læringsprosesser; på et annet nivå er hovedtemaet å vise leserne hvordan de kan gjennomføre tilsvarende snuoperasjoner med forfatternes arbeidsmåter som modeller. Boka henvender seg først og fremst til lærere, spesialpedagoger og medarbeidere innenfor den pedagogisk-psykologiske tjenesten.
ISBN
  • 978-82-02-27716-1
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002085nam  22003011  4500
*00116748
*008090204s2015    no     ar         00nob 9
*015  $a150105290$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-02-27716-1$bh.$c450.00
*025  $a9788202277161
*040  $aBokbasen AS
*0823 $a372.43$zh$25/nor
*090  $dH
*10010$aHagtvet, Bente Eriksen$d1948-$jNO$0(NO-TrBIB)90216506$8f
*24510$aDen intensive leseopplæringen$bdialog og mestring når lesingen har låst seg
*260  $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2015
*300  $a425 s.$c24 cm
*520  $aI denne boka følger forfatterne tre sjetteklassinger gjennom tilpassede lesekurs på skolen. Elevene har brukt mesteparten av sin skoletid på å lære å lese, men likevel er utbyttet for dårlig i forhold til alderstrinn og elevenes øvrige evneprofil. Denne boka handler derfor om tilrettelegging og gjennomføring av pedagogiske snuoperasjoner når lesingen har låst seg. Boka består av to hoveddeler: I første del gjennomgår forfatterne det teoretiske grunnlaget for gjennomføring av tiltakene. I andre del gjør de rede for tiltakenes innhold og gjennomføring i forhold til den praktiske virkeligheten. På ett nivå er dermed bokas hovedtema fortellingen om disse tre elevenes utviklings- og læringsprosesser; på et annet nivå er hovedtemaet å vise leserne hvordan de kan gjennomføre tilsvarende snuoperasjoner med forfatternes arbeidsmåter som modeller. Boka henvender seg først og fremst til lærere, spesialpedagoger og medarbeidere innenfor den pedagogisk-psykologiske tjenesten.
*650 0$aSpråkvansker$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSpråkvanskar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLese- og skriveopplæring$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLese- og skriveopplæring$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aFrost, Jørgen$d1944-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90576376$8m
*70010$aRefsahl, Vigdis$d1964-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90540697$8f
*90010$aHagtvet, Bente$zHagtvet, Bente Eriksen$jNO
*90010$aHagtvet, Bente E.$zHagtvet, Bente Eriksen$jNO
*90010$aEriksen Hagtvet, Bente$zHagtvet, Bente Eriksen$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Breivang videregående skolepedagogikk372.43