Forfatter
Tittel Bærekraftdidaktikk i kunst og håndverk: gjenbruke, oppvinne, skape
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Dette er den første norske boken som tar for seg bærekraftdidaktikk og bærekraftig utvikling i faget kunst og håndverk. Med utgangspunkt i ny forskning ønsker forfatterne å endre måten vi tenker på når det gjelder læring, kunnskap og danning slik at bærekraft inngår som en naturlig del av alt arbeid i kunst- og håndverksfaget. Gjennom didaktiske modeller viser forfatterne blant annet hvordan bærekraftdidaktikk kan integreres i undervisningen. Med egne prosjekter presenterer de videre undervisning med barn og unge, hvor kreativitet og utforskertrang fremheves, samtidig som de har fokus på å minimere miljøbelastningen ved de ulike prosjektene. Bærekraftdidaktikk i kunst og håndverk består av to deler. Del I presenterer bokens tilnærming til læring, kunnskap og dannelse gjennom å etablere begrepet BKH (Bærekraftdidaktikk i kunst og håndverk). I tillegg gjennomgår forfatterne læreplanene i kunst og håndverk med særlig fokus på det tverrfaglige tema bærekraftig utvikling . Del II tar for seg en rekke ulike gjenbruksmaterialer og ser på hvordan disse kan brukes som aktive "partnere" i kunst og håndverk. Boken henvender seg til studenter, lærere og forskere som er opptatt av en pedagogisk tilnærming gjennom bærekraftig tenkning og bruk av bærekraftig e materialer.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002606nam 22003371 4500
*00114488
*008200212s2020 no ar 00nob 9
*015 $a150340732$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-02-63141-3$bheftet$c300.00
*025 $a9788202631413
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a372.5044$zh$223/nor
*0820 $a372.5$zb$223/nor
*090 $c372.5$dN
*10010$aNäumann, Ragnhild$d1957-$jNO$0(NO-TrBIB)90828530$8f
*24510$aBærekraftdidaktikk i kunst og håndverk$bgjenbruke, oppvinne, skape$cRagnhild Näumann, Kirstine Riis, Helene Illeris ; oversatt av Ingvill Christina Goveia
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2020
*300 $a250 sider$billustrasjoner$c25 cm
*520 $aDette er den første norske boken som tar for seg bærekraftdidaktikk og bærekraftig utvikling i faget kunst og håndverk. Med utgangspunkt i ny forskning ønsker forfatterne å endre måten vi tenker på når det gjelder læring, kunnskap og danning slik at bærekraft inngår som en naturlig del av alt arbeid i kunst- og håndverksfaget. Gjennom didaktiske modeller viser forfatterne blant annet hvordan bærekraftdidaktikk kan integreres i undervisningen. Med egne prosjekter presenterer de videre undervisning med barn og unge, hvor kreativitet og utforskertrang fremheves, samtidig som de har fokus på å minimere miljøbelastningen ved de ulike prosjektene. Bærekraftdidaktikk i kunst og håndverk består av to deler. Del I presenterer bokens tilnærming til læring, kunnskap og dannelse gjennom å etablere begrepet BKH (Bærekraftdidaktikk i kunst og håndverk). I tillegg gjennomgår forfatterne læreplanene i kunst og håndverk med særlig fokus på det tverrfaglige tema bærekraftig utvikling . Del II tar for seg en rekke ulike gjenbruksmaterialer og ser på hvordan disse kan brukes som aktive "partnere" i kunst og håndverk. Boken henvender seg til studenter, lærere og forskere som er opptatt av en pedagogisk tilnærming gjennom bærekraftig tenkning og bruk av bærekraftig e materialer.
*650 0$aKunsthåndverk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKunsthandverk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aBærekraftig utvikling $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aBerekraftig utvikling $2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aRiis, Kirstine$d1979-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)8045298$8f
*70010$aIlleris, Helene$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)66296$8f
*70010$aGoveia, Ingvill Christina$d1974-$eovers.$jNO$0(NO-TrBIB)11066250$8f
*90010$aGoveia, Ingvill$zGoveia, Ingvill Christina$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening