Breivang videregående skole

Hvordan lære elevene å lære?: en håndbok i læringsstrategier
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Hvordan lære elevene å lære?: en håndbok i læringsstrategier
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.3 B
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2020
Noter
  • I skolen skal elevene ikke bare lære fag, men også lære hvordan de lærer. I denne boka presenteres teori og forskning om det å lære å lære. Forfatteren viser at det ikke hjelper elevene bare å få en generell innføring i ulike læringsstrategier. De må også få hjelp til å forstå når de bør bruke de enkelte strategiene, og at det å lære å tenke over hvordan de faktisk lærer er den aller viktigste læringsstrategien. Boka består også av et repertoar av ulike læringsstrategier tilpasset ulike fag og trinn i skolen. Her er det strategier som vil hjelpe eleven til å huske bedre, organisere kunnskap bedre, utdype og utvide det de allerede har lært, og altså strategier hvor elevene kan overvåke egen læring, det vil si de metakognitive strategiene. Boka er ment som en inspirasjon til lærere og lærerstudenter slik at de får gode ideer og motivasjon til å skape interessant undervisning som styrker elevenes læringsresultater.
ISBN
  • 978-82-02-47066-1
Tilgjengelige
  • 4/14
Venteliste
  • 0 (0)
*00001648nam  22002291  4500
*00114441
*008200324s2020    no     ar         00nob 9
*015  $a150344381$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-02-47066-1$bheftet
*025  $a9788202470661
*040  $aBokbasen AS
*082 0$a371.3$zh$223/nor
*090  $c371.3$dB
*10010$aBunting, Mette$d1962-$jNO$0(NO-TrBIB)6040705$8f
*24510$aHvordan lære elevene å lære?$ben håndbok i læringsstrategier$cMette Bunting
*250  $a1. utgave
*260  $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2020
*300  $a232 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520  $aI skolen skal elevene ikke bare lære fag, men også lære hvordan de lærer. I denne boka presenteres teori og forskning om det å lære å lære. Forfatteren viser at det ikke hjelper elevene bare å få en generell innføring i ulike læringsstrategier. De må også få hjelp til å forstå når de bør bruke de enkelte strategiene, og at det å lære å tenke over hvordan de faktisk lærer er den aller viktigste læringsstrategien. Boka består også av et repertoar av ulike læringsstrategier tilpasset ulike fag og trinn i skolen. Her er det strategier som vil hjelpe eleven til å huske bedre, organisere kunnskap bedre, utdype og utvide det de allerede har lært, og altså strategier hvor elevene kan overvåke egen læring, det vil si de metakognitive strategiene. Boka er ment som en inspirasjon til lærere og lærerstudenter slik at de får gode ideer og motivasjon til å skape interessant undervisning som styrker elevenes læringsresultater.
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Data pager
Data pager
Ex1Utlånt11.03.2021Breivang videregående skolepedagogikk371.3 B
Ex3Utlånt16.09.2021Breivang videregående skolepedagogikk371.3 B
Ex5Utlånt17.09.2021Breivang videregående skolepedagogikk371.3 B
Ex6Utlånt17.09.2021Breivang videregående skolepedagogikk371.3 B
Ex7Utlånt17.09.2021Breivang videregående skolepedagogikk371.3 B
Ex8Utlånt17.09.2021Breivang videregående skolepedagogikk371.3 B
Ex10Utlånt19.04.2023Breivang videregående skolepedagogikk371.3 B
Ex12Tilgjengelig Breivang videregående skolepedagogikk371.3 B
Ex13Tilgjengelig Breivang videregående skolepedagogikk371.3 B
Ex14Tilgjengelig Breivang videregående skolepedagogikk371.3 B