Forfatter
Tittel Les mindre - forstå mer!: strategier for lesing av fagtekster
Medansvarlig
Språk
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Hvordan leser dine elever? Mange elever på ungdomstrinnet og i videregående skole leser hele teksten, fra første til siste ord ? systematisk og lineært ? eller de gir opp underveis. I denne boka viser Lisbeth M. Brevik og Ann Elisabeth Gunnulfsen alternative måter å lese på, avhengig av hensikten med lesingen og hvilken sjanger elevene skal lese. Når elevene planlegger egen lesing og forbereder seg, øker sjansen for at de forstår mer av det de leser. Forståelse er et resultat av leseprosessen og bruk av lesestrategier både før, under og etter lesing. Forfatterne viser hvordan du kan hjelpe elevene til å lese effektivt. Du kan modellere ulike lesestrategier for elevene, og gjøre dem oppmerksomme på egen leseprosess. Dette resulterer i at de kan lese mindre men forstå mer!
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001819nam 22003011 4500
*00114199
*008120510s2012 no ar 00nob 9
*015 $a150140126$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-05-42517-0$bh.$c500.00
*025 $a9788205425170
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a372.47$zh$223/nor
*0820 $a418.40712$zb$223/nor
*10010$aBrevik, Lisbeth M.$8f
*24510$aLes mindre - forstå mer!$bstrategier for lesing av fagtekster$b8.-13. trinn
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300 $a354 s.$bill.$c25 cm
*520 $aHvordan leser dine elever? Mange elever på ungdomstrinnet og i videregående skole leser hele teksten, fra første til siste ord ? systematisk og lineært ? eller de gir opp underveis. I denne boka viser Lisbeth M. Brevik og Ann Elisabeth Gunnulfsen alternative måter å lese på, avhengig av hensikten med lesingen og hvilken sjanger elevene skal lese. Når elevene planlegger egen lesing og forbereder seg, øker sjansen for at de forstår mer av det de leser. Forståelse er et resultat av leseprosessen og bruk av lesestrategier både før, under og etter lesing. Forfatterne viser hvordan du kan hjelpe elevene til å lese effektivt. Du kan modellere ulike lesestrategier for elevene, og gjøre dem oppmerksomme på egen leseprosess. Dette resulterer i at de kan lese mindre men forstå mer!
*650 0$aLese- og skriveopplæring $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLese- og skriveopplæring $2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$agrunnskolen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$agrunnskolen$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$avideregående skoler$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aVidaregåande skolar$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aGunnulfsen, Ann Elisabeth$eforf.$jNO$8f
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening