Forfatter
Tittel Elever med lese- og skrivevansker: hva vet vi? Hva gjør vi?
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Lese- og skrivevansker har tradisjonelt vært noe spesialpedagogene arbeider med, men i dag har den enkelte lærer fått et langt større ansvar for å forebygge og å oppdage lese- og skrivevansker på et tidlig tidspunkt. Da er det viktig at læreren har kunnskap om lese- og skrivevansker og om vanskenes sammenheng med skriftspråkets grunnleggende prinsipper og lese- og skriveutviklingens dimensjoner. Denne andre utgaven av boka gir en oppdatert presentasjon av hva vi vet om dysleksi og leseforståelsesvansker, og hva lærere kan gjøre for å kartlegge elevenes lese- og skriveutvikling, oppdage lese- og skrivevansker og sette i gang relevante tiltak eller forebyggende og tilpasset opplæring. Boka er aktuell for lærerstudenter, lærere, spesialpedagoger og andre som jobber med eller er opptatt av lese- og skriveopplæring .
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001734nam 22002651 4500
*00114144
*008190208s2019 no ar 00nob 9
*015 $a150310709$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-02-62534-4$bheftet$c279.00
*025 $a9788202625344
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a371.9144$zh$223/nor
*0820 $a371.91$zb$223/nor
*090 $c371.91$dL
*10010$aLyster, Solveig-Alma Halaas$d1946-$jNO$0(NO-TrBIB)90726468$8f
*24510$aElever med lese- og skrivevansker$bhva vet vi? Hva gjør vi?$cSolveig-Alma Halaas Lyster
*250 $a2. utgave
*260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019
*300 $a132 sider$billustrasjoner$c23 cm
*520 $aLese- og skrivevansker har tradisjonelt vært noe spesialpedagogene arbeider med, men i dag har den enkelte lærer fått et langt større ansvar for å forebygge og å oppdage lese- og skrivevansker på et tidlig tidspunkt. Da er det viktig at læreren har kunnskap om lese- og skrivevansker og om vanskenes sammenheng med skriftspråkets grunnleggende prinsipper og lese- og skriveutviklingens dimensjoner. Denne andre utgaven av boka gir en oppdatert presentasjon av hva vi vet om dysleksi og leseforståelsesvansker, og hva lærere kan gjøre for å kartlegge elevenes lese- og skriveutvikling, oppdage lese- og skrivevansker og sette i gang relevante tiltak eller forebyggende og tilpasset opplæring. Boka er aktuell for lærerstudenter, lærere, spesialpedagoger og andre som jobber med eller er opptatt av lese- og skriveopplæring .
*650 0$aLese- og skrivevansker$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLese- og skrivevanskar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLese- og skriveopplæring $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLese- og skriveopplæring $2Bokbasen AS$9nno
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening