Breivang videregående skole

Elever med lese- og skrivevansker: hva vet vi? Hva gjør vi?
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Elever med lese- og skrivevansker: hva vet vi? Hva gjør vi?
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.91 L
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2019
Noter
  • Lese- og skrivevansker har tradisjonelt vært noe spesialpedagogene arbeider med, men i dag har den enkelte lærer fått et langt større ansvar for å forebygge og å oppdage lese- og skrivevansker på et tidlig tidspunkt. Da er det viktig at læreren har kunnskap om lese- og skrivevansker og om vanskenes sammenheng med skriftspråkets grunnleggende prinsipper og lese- og skriveutviklingens dimensjoner. Denne andre utgaven av boka gir en oppdatert presentasjon av hva vi vet om dysleksi og leseforståelsesvansker, og hva lærere kan gjøre for å kartlegge elevenes lese- og skriveutvikling, oppdage lese- og skrivevansker og sette i gang relevante tiltak eller forebyggende og tilpasset opplæring. Boka er aktuell for lærerstudenter, lærere, spesialpedagoger og andre som jobber med eller er opptatt av lese- og skriveopplæring.
ISBN
  • 978-82-02-62534-4
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001734nam  22002651  4500
*00114144
*008190208s2019    no     ar         00nob 9
*015  $a150310709$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-02-62534-4$bheftet$c279.00
*025  $a9788202625344
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a371.9144$zh$223/nor
*0820 $a371.91$zb$223/nor
*090  $c371.91$dL
*10010$aLyster, Solveig-Alma Halaas$d1946-$jNO$0(NO-TrBIB)90726468$8f
*24510$aElever med lese- og skrivevansker$bhva vet vi? Hva gjør vi?$cSolveig-Alma Halaas Lyster
*250  $a2. utgave
*260  $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019
*300  $a132 sider$billustrasjoner$c23 cm
*520  $aLese- og skrivevansker har tradisjonelt vært noe spesialpedagogene arbeider med, men i dag har den enkelte lærer fått et langt større ansvar for å forebygge og å oppdage lese- og skrivevansker på et tidlig tidspunkt. Da er det viktig at læreren har kunnskap om lese- og skrivevansker og om vanskenes sammenheng med skriftspråkets grunnleggende prinsipper og lese- og skriveutviklingens dimensjoner.   Denne andre utgaven av boka gir en oppdatert presentasjon av hva vi vet om dysleksi og leseforståelsesvansker, og hva lærere kan gjøre for å kartlegge elevenes lese- og skriveutvikling, oppdage lese- og skrivevansker og sette i gang relevante tiltak eller forebyggende og tilpasset opplæring.   Boka er aktuell for lærerstudenter, lærere, spesialpedagoger og andre som jobber med eller er opptatt av lese- og skriveopplæring.
*650 0$aLese- og skrivevansker$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLese- og skrivevanskar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLese- og skriveopplæring$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLese- og skriveopplæring$2Bokbasen AS$9nno
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Breivang videregående skole371.91 L