Forfatter
Tittel Læremidler og arbeidsformer i den digitale skolen
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Utvalget av læremidler og digitale verktøy har endret seg betydelig de siste 20 årene. Digitalisering og økt bruk av internett gir lærere og elever en rekke nye muligheter for variert og god undervisning. Samtidig opplever mange skoleeiere og lærere at læremiddelmarkedet er uoversiktlig. Det kan være vanskelig å velge hva som skal kjøpes inn og brukes, både av læremidler og digitale verktøy. I denne boken får du et grunnlag for å gjøre mer bevisste valg av læremidler. Gjennom seks kapitler viser forfatteren hvordan du kan planlegge undervisning og læring på nye måter, og han tydeliggjør hvilken funksjon læremidler og digitale verktøy har i ulike arbeidsformer i skolen. Boken retter seg mot skoleledere og skoleeiere, lærerstudenter og lærere. Øystein Gilje er førsteamanuensis på Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. Han har tidligere arbeidet som lærer i ungdomsskolen og journalist i NRK, og har i en årrekke forsket og undervist om læring og teknologi.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001919nam 22002771 4500
*00114416
*008170925s2017 no ar 00nob 9
*015 $a150278709$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-450-2042-7$bh.$c250.00
*025 $a9788245020427
*040 $aBokbasen AS
*082 0$a371.334$zh$223/nor
*082 1$a371.33$zb$223/nor
*090 $c371.33$dG
*10010$aGilje, Øystein$d1967-$jNO$0(NO-TrBIB)2104330$8m
*24510$aLæremidler og arbeidsformer i den digitale skolen$cØystein Gilje
*260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2017
*300 $a128 s.$bfig.$c23 cm
*520 $aUtvalget av læremidler og digitale verktøy har endret seg betydelig de siste 20 årene. Digitalisering og økt bruk av internett gir lærere og elever en rekke nye muligheter for variert og god undervisning. Samtidig opplever mange skoleeiere og lærere at læremiddelmarkedet er uoversiktlig. Det kan være vanskelig å velge hva som skal kjøpes inn og brukes, både av læremidler og digitale verktøy. I denne boken får du et grunnlag for å gjøre mer bevisste valg av læremidler. Gjennom seks kapitler viser forfatteren hvordan du kan planlegge undervisning og læring på nye måter, og han tydeliggjør hvilken funksjon læremidler og digitale verktøy har i ulike arbeidsformer i skolen. Boken retter seg mot skoleledere og skoleeiere, lærerstudenter og lærere. Øystein Gilje er førsteamanuensis på Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. Han har tidligere arbeidet som lærer i ungdomsskolen og journalist i NRK, og har i en årrekke forsket og undervist om læring og teknologi.
*650 0$aLæremidler$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLæremiddel$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aDatabehandling og informasjon$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aDatabehandling og informasjon$2Bokbasen AS$9nno
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening